Popularność sklepów może zależeć od bardzo wielu zróżnicowanych czynników. Mimo iż większości osób wydaje się, że najmocniejszy wpływ ma na nią sam asortyment, jeżeli zostanie on źle zaprezentowany lub pojawi się w okolicy smutnej, ponurej i ciemnej, nikt nie będzie chciał go kupić, a tym bardziej zapłacić za niego większych pieniędzy. Właściciele sklepów dbają o swoje placówki z pomocą różnorodnych metod. Dobrze wiedzą o tym, w jakich miejscach klienci lubią robić zakupy i takie też starają się dla nich tworzyć. Dobrze zorganizowany market staje się funkcjonalnym miejscem, w którym nawet nowy klient (jaki nigdy wcześniej w nim nie był) może bardzo szybko odnaleźć potrzebne mu rzeczy i jednocześnie poczuć się w nim swobodnie i bezpiecznie. Atrakcyjność lokali firmowych wynika również z poszczególnych elementów ich wyposażenia. Jeżeli wypełniają je luksusowe meble sklepowe i dodatki, automatycznie zostają one uznane za miejsca o wysokiej randze i zyskują lepszą renomę. Może mieć to również spory wpływ na ostateczne zarobki firmy. Jeśli bowiem uda jej się uzyskać miano sklepu luksusowego, będzie sobie mogła pozwolić na podwyższenie cen produktów, zarabiając na nich jeszcze więcej niż dotychczas.
Na jakie sklepowe meble warto zatem postawić? Na pewno na takie, które doskonale zaprezentują wszystkie produkty. Wyeksponują je w sposób wyraźny, ale jednocześnie na tyle nieprzesadzony, by klient nie poczuł się przytłoczony mnogością rzeczy do wyboru. Zazwyczaj głównymi elementami wyposażenia sklepów stacjonarnych, podobnie jak i salonów firmowych, są zwykłe półki. To na nich można rozmieścić większość towarów, aby następnie je opisać i udostępnić do zakupu. Regały należy dostosować do asortymentu danego sklepu. W zależności od niego mogą mieć one odmienne rozmiary i poziomy nachylenia. W inny sposób eksponuje się bowiem wyroby alkoholowe, które ze względu na to, że umieszczane są najczęściej w szklanych butelkach, mogą zostać przypadkowo rozbite lub zniszczone, a w inny sposób chociażby plastikowe miseczki czy talerzyki. Teoretycznie idealnie dopasowane do asortymentu sklepu meble najlepiej byłoby wykonać na zamówienie, ale jako że w takiej wersji będą one droższe, lepiej przedtem zapoznać się z propozycjami standardowych marketów meblarskich. Właściciele mniejszych sklepów także znajdą w nich dla siebie wiele ciekawych produktów!
Meble sklepowe różnią się od siebie także materiałem zastosowanym do ich wykonania. Te najtańsze i jednocześnie najchętniej wybierane przez polskich przedsiębiorców tworzy się przeważnie z płyt wiórowych. Zdecydowanie jest to opcja bardzo ekonomiczna. Kosztują niewiele, a mają tak uniwersalny wygląd, że raczej żaden klient nie skojarzy ich z wyrobem gorszej jakości. Poważną zaletą płyty wiórowej jest jednak jej niska trwałość. Już po kilku miesiącach użytkowania może ona pogorszyć swoją jakość – zacząć się kruszyć i łamać. Na jej powierzchni bardzo szybko pojawią się pierwsze pęknięcia, które z czasem będą się robić coraz większe, aż ostatecznie wszystkie meble trzeba będzie wymienić. O ile w pewnych warunkach taka tania płyta wiórowa mogłaby się dobrze sprawdzić, tak w przypadku sklepów, w których meble są użytkowane codziennie i to bardzo intensywnie, nie zadziała ona zbyt dobrze. Jak to mówią – tylko bogatych ludzi stać na kupowanie tanich rzeczy. Przedsiębiorca, któremu tak bardzo będzie zależeć na zaoszczędzeniu kilkuset złotych, że mimo wszystko zdecyduje się na meble sklepowe z płyty wiórowej, na pewno więcej na nich straci już zyska. Już po roku będzie je musiał wymienić. A jeśli tego nie zrobi, na kiepskim wyglądzie mebli straci cały wizerunek jego stacjonarnego marketu.
Nieco droższe od regałów tworzonych z płyty wiórowej są te wykonywane ze standardowego i klasycznego drewna. Mimo wszystko ich ceny nie są jakoś powalająco wysokie. Nawet ten przedsiębiorca, który dopiero stara się rozkręcić swój biznes, powinien znaleźć w swoim budżecie firmowym pieniądze na to, by po te drewniane wyroby sięgnąć. A na pewno będzie z nich zadowolony.